twitter
rss


La FaPaC valora molt negativament la decisió del Departament d'Educació d'autoritzar la jornada reduïda el mes de juny 
  • La federació qualifica la decisió d'electoralista i considera que no respon al diàleg de totes les parts implicades.
  • El Departament d'Educació no ha complert els seus compromisos amb les famílies i els seus representants i torna a situar en els consells escolars un debat que ha estat font d'enfrontaments entre famílies i mestres.
  • La FaPaC lamenta que ara aquest procés es tanqui en fals, de manera que les sortides i colònies poden tornar a ser moneda de canvi en reivindicacions exclusivament laborals.

Barcelona, 12 de novembre de 2010
    La FaPaC valora molt negativament la decisió del Departament d'Educació d'autoritzar la jornada reduïda el mes de juny. La federació considera que la decisió és totalment contradictòria  amb la que s'havia pres fa uns mesos i és del tot electoralista, ja que que no respon al diàleg sinó a estratègies electorals.
Malgrat que la FaPaC va reclamar en el seu dia la constitució d'una taula de treball conjunta amb la presència d'associacions de mares i pares, mestres, administració i el sector del lleure educatiu, la conselleria només s'ha limitat a fer consultes unilaterals i per separat a cadascuna de les parts.
La FaPaC no és contrària a què alguns centres, per especial condicionants, puguin realitzar jornada reduïda, però sí està en contra de que l'aplicació d'aquesta jornada torni a ser generalitzada a l'escola pública.
El Departament d'Educació ha estat incapaç de complir amb els compromisos adquirits amb les famílies i els seus representants, i ha fet retornar als consells escolars de centre un debat que ha estat font de conflicte entre famílies i mestres.
La FaPaC lamenta que s'hagi perdut una oportunitat per a regular les sortides i colònies als centres. Sense una regulació específica per a aquestes activitats, la federació tem que puguin  tornar a ser moneda de canvi de reivindicacions laborals per part del col·lectiu docent.
Sense una bona relació família-escola resulta molt difícil tenir una educació amb projecció de futur, amb il·lusió, amb empenta i amb bons resultats. Aquesta relació és la que més s'ha ressentit durant aquest procés que ara es tanca en fals.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada